Visste du at kakao var en frukt? Og at den blir kalt Gudenes føde?

Her et bilde av kakaofrukten.
Totalt er det antatt at kakao inneholder cirka 300 forskjellige stoffer, deriblant mye antioksidanter, og alkaloidene teobromin og koffein.
Kaldpresset kakao er kjent for å være den aller beste kilden til antioksidanter.
Visste du at dersom man søker på "cacao health" på Google, så får man over 2 millioner treff?
Både store nyhetskanaler som NBC, CNN og CBS har informert om helsegevinstene ved å spise sjokolade, i tillegg til utallige leger, vitenskapsmenn og forskere.
Ifølge indianerfolket, Toltekerne, var det Guden Quetzalcóatl, kalt den "bevingede Guden" som hadde med seg kakaobønnen når han kom ned til jorden på en månestråle.
Han plantet frøet og kakaotreet frødde seg selv og han lærte menneskene hvordan de skulle utnytte disse helsebringende frøenes egenskaper.
Men de andre Gudene blev sinte på Quetzalcóatl fordi han delte denne himmelske mannaen med "vanlige mennesker" og de lykkes ved list å forvise ham.
Når Quetzalcóatl fløy av sted sverget han på å komme tilbake til jorden en dag som en "lyslugget, skjeggete man, for å frelse verden".
Kakao har eksistert i millioner av år, og er regnet som naturens eldste nyttevekst, og opprinnelig fra Sør og Mellom-Amerika hvor det vokste vilt.
Her ble det benyttet som et styrkende universalmiddel, og er gjennom historien benyttet som valuta, helt frem til begynnelsen av 1900 tallet. Rå kakao er soltørket i mer enn fem uker og har bevart alle de sunne stoffene, i motsetning til industrialisert kakao som hurtigtørkes på ned mot 8 timer.

Kakao er i dag kjent som en fantastisk antioksidant, meget rikt på polyfenoler, og ved et lite søk på Internet vil man hurtig finne ut at dette er karakterisert som verdens sunneste stoff med meget gode og dokumenterte virkninger på for høyt blodtrykk, hjerte og karsykdommer, blodpropper, kolesterol og et meget utmerket middel mot hoste.
Kjemiske emner, såkalte flavanoider som i stor grad er i kakao har en viktig rolle i forebyggelse av for høyt blodtrykk, hvilket minsker risikoen for hjerte og karsykdommer, og forskning ved Harvard Medical School, har vist at kakao har bedre effekt enn acetylsalisylsyre.
Det er også ved forskning på University of California , påvist at kakao er meget forbyggende for blodpropper.
Stearinsyre, kakaoens dominerende mettede fett er en unik fettsyre som har en nøytraliserende effekt på blodets kolesterolverdi, og bidrar til at man senker kolesterolverdien.
Videre er det en kjent sak at kakao er et utmerket middel mot en ubalansert lever eller milt, og det kan med fordel forbygge hodepine eller depresjoner. Kakao er gjennom tiden benyttet som middel for å forbedre apetiten, fordøyelse, tuberkulose, feber, gikt og nyrestein.
Kakao er antiseptisk og kan benyttes som middel for å behandle brannsår, kuttskader og skrubbsår.

Kunne du tenke deg å bytte bort noen piller med tre eller flere biter sjokolade hver dag?
Tenk på helsen din, beskytt imunforsvaret ditt, og reduser pillebruken.
XOCAI helsesjokolade er et sunt alternativ du kan spise med god samvittighet.
Det høye antallet med antioksidanter beskytter helsen din. (Du kan lese innlegget om sjokoladen her:http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=33492710
Handle selv, eller spør meg om hjelp.
http://www.mxi.myvoffice.com/lie
Dersom du blir kunde og får tilsendt 1 eske Xocai sjokolade i måneden, får du tilbud om 4 esker gratissjokolade i året. Disse gratiseskene betaler du KUN frakt for. Og i tilegg får du kunderabatt på hver eske.
For å bli fast kunde, trykk "Join Now". Man kan selvsagt også bestille esker sporadisk. Velg da alternativet "Buy Now"

Hvorfor? Fordi kroppen din fortjener det!